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Verdures, hortalisses i alimentació saludable / Verduras, hortalizas y alimentación saludable

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LiLilife

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Aquest cap de setmana hem anat a casa els avis. Els hem portat un regal: un cistell de verdures i hortalisses. Feia molt goig el cistell a la cuina i, com que ells ja tenien verdures de temporada a casa seva, hem decidit fer un puré amb moltes verdures diferents de primer plat i una bona amanida per acompanyar el segon. Hem fet un joc. Hem jugat a qui sabia més noms. Cada vegada que dèiem el nom correcte, teníem un punt. Després les hem preparat per coure. Quina olor!

Les verdures i les hortalisses són una font important de vitamines, minerals, fibra i antioxidants, per la qual cosa s’han de consumir diàriament. La millor manera d’aprofitar totes les vitamines i minerals és prendre-les crues, soles o en amanida. Preparar-les al forn o a la planxa és una altra bona opció. Si es bullen, és convenient aprofitar l’aigua per a sopes o purés, perquè queden molts dels minerals a l’aigua de la cocció. Si es couen al vapor mantenen la majoria de nutrients i els nens en necessiten una gran quantitat. Al mercat trobarem bons preparats de verdures per quan el temps o la situació no ens permet preparar-les. El Pediatra ens marcarà les pautes…

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Este fin de semana hemos ido a casa de los abuelos. Les hemos traído un regalo: un cesto con verduras y hortalizas. Se veía bien en la cocina y como ellos ya tenían verduras de temporada en casa, hemos decidido hacer un puré de primer plato y una ensalada para acompañar el segundo. Hemos jugado a decir los nombres de las verduras. Cada vez que decíamos el nombre correcto, teníamos un punto. Y después, las hemos preparado. ¡Olían muy bien!

Las verduras y las hortalizas son una fuente importante de vitaminas, minerales, fibra y antioxidantes, por lo que se deben consumir diariamente. La mejor manera de aprovechar sus vitaminas y minerales es comerlas crudas. Prepararlas al horno o a la plancha es otra buena opción. Si se hierven, es conveniente aprovechar el agua para sopas o purés, ya que muchos de los minerales que contienen quedan en el agua de la cocción. Si se cuecen al vapor mantienen la mayoría de nutrientes y los niños precisan gran cantidad. En el mercado encontramos buenos preparados de verduras si escasea nuestro tiempo o la situación no nos permite prepararlos en casa. El Pediatra nos marcará las pautas…

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